هیوندا i20

همه چیز در مورد i20

آی۲۰ هاچبک کره ای محبوب کشورمان

هاچبک، از دوره ای که فولکس واگن گلف در ۱۹۷۳ معرفی شد، هواداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرد. از آن زمان تا به حال کلاس خودرو های هاچبک جزء کلاس های پر طرفدار برای خرید خودرو است. به خصوص برای کسانی که یک خودروی شهری کوچک با حداقل هزینه ها می خواهند.

این فروش خیره کننده هاچبک ها موجب شده تا عموم کمپانی های خودروسازی خط تولید خودروی هاچبک خود را راه اندازی نمایند. کمپانی هیوندای نیز از این موقعیت استفاده نموده و تلاش می نماید سهمی در این بازار داشته باشد.

i20

درباره I20

خودرو های هاچبک هیوندای عبارتند از i30, i20, i10 و i40 که ازین بین هیچ کدام به اندازه ی هیوندای i20 در بازار موفق ظاهر نشده اند. این موفقیت موجب شده این کمپانی بین تمام هاچبک ها به i20 اهمیت ویژه دهد و بیش از دیگر هاچبک ها روی به روز رسانی آن تلاش نماید.

اولین هیوندای i20 در سال ۲۰۰۸ در بازار جهانی عرضه شد و تا پایان تولیدش در سال ۲۰۱۴، در کشورمان نیز حضور داشت. این خودرو، برای پر کردن فاصله‌ی میان i10 و i30، در نظر گرفته شده بود و توانست محبوبیت زیادی کسب نماید. هیوندای i20، همزمان در سه کارخانه‌ی بزرگ هیوندای در ترکیه، هندوستان و موزامبیک، تولید و مونتاژ می‌شد.

نسل دوم i20 که سال ۹۵ وارد ایران شده است، طراحی بسیار جذاب و خیره کننده ای دارد. این خودرو از سال ۲۰۱۵ در بازار جهانی، فروش خود را آغاز کرد. در کنار تولید پرتیراژ کارخانه‌های هیوندای در ترکیه و هند، در خط تولید کرمان موتور هم حضور پیدا کرد. 

هیوندای i20، در رقابت‌های جهانی رالی (WRC) نیز شرکت دارد و با موفقیت‌های متعدد، سال گذشته را به پایان رساند. نسخه‌ی رالی i20، با پیشرانه‌ای به قدرت ۳۸۰ اسب بخار، افتخاری ارزشمند برای این برند کره‌ای در مسابقات اتومبیل‌رانی محسوب می‌شود.

با توجه به رشد شدید قیمت خودرو خرید اقساطی هیوندای i20 ییا هر خودروی دیگری را میتوان راه حلی تا حدی مناسب برای خرید خودرو در بازار فعلی دانست

 

طراحی بیرونی

هیوندای i20 جدید با ظاهری بسیار به روز و زیباتر از نسل قبلی ارائه شد. طراحی این خودرو به عنوان یک هاچبک کوچک بسیار چشمگیر و دوست داشتنی است. این خودرو به نسبت نسل قبل تا حد زیادی اسپرت تر شده است که موجب می شود جوانان تمایل بیشتری به این خودرو نشان دهند.

در نمای روبرو، چراغ‌های اسپرت و ورودی هوای بزرگ روی سپر هیوندای i20، اولین چیزهایی است که جلب توجه می‌کند. این ظاهر ورودی هوا به یک المان خاص طراحی برای خودرو های هیوندای تبدیل شده است. جلوپنجره، همچنان کوچک است و صرفا لوگوی هیوندای را با فضای خالی باریک، در خود جای می‌دهد. از دیگر نکات مثبت در طراحی i20، می‌توان به حجم‌دهی بسیار خوب در کاپوت جلو، زیر چراغ‌های اصلی و حاشیه‌ی پایین سپر اشاره کرد که هماهنگ با فرم چراغ‌ها، این محصول را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهد.

از نمای پشت، این خودرو را می‌توان نمونه‌ای کوچک‌شده از هیوندای توسان در نسخه‌ی جدید دانست. عقب خودرو عاری از پیچیدگی و نسبتا ساده طراحی شده است. برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی، جایگاه پلاک i20، روی صندوق عقب نیست و محل خوبی در مرکز سپر برای آن پیش‌بینی شده است. شبیه به آنچه در سپر جلو شاهد بودیم، روی سپر پشت هم حجم‌دهی جذابی به چشم می‌خورد که هیوندای i20 را بزرگ و خوش‌فرم نمایش می‌دهد.

ای 20

طراحی داخلی I20

به محض ورود به خودرو متوجه خواهید شد که هیوندای i20 در قیاس با عموم خودروهای هاچبک بازار ایران از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار است و جنس مواد به کار رفته در داخل این خودرو حس مطلوبی را القا میکنند. هیوندای تلاش میکند که در تمام کلاس های خودرویی، خودرویی جذاب و محبوب ارائه کند.

طراحی داخلی خودرو با ترکیبی از دو رنگ طراحی شده که موجب شده بسیار داخل خودرو جذاب تر باشد. این ترکیب رنگی در صندلی ها، داشبورد و روکش درب ها دیده می شوند.

کیفیت صندلی ها و دیگر ادوات داخل خودرو از چرم نیستند و حس لوکس بودن را القا نمیکنند اما باید توجه کرد که این خودرو در بازار جهانی یک خودروی بسیار ارزان قیمت است و با توجه به این مورد، کیفیت داخل خودرو کاملا قابل قبول است.

در نمونه های پایه هیوندای i20 فاقد نمایشگر و برخی از امکانات رفاهی است اما نمونه های موجود در کشور را می توان از جمله i20 های پر آپشن دانست.

فضای سرنشینان عقب با وجود این که به نسبت مدل پیشین بهبود داشته اما همچنان برای افراد قد بلند کوچک است و چندان جادار طراحی نشده اما با توجه به اندازه ی کوچک خودرو می توان از این مورد چشم پوشی نمود.

در قسمت بار با توجه به این که با یک خودروی هاچبک روبرو هستیم، فضای به نسبت مناسب و بزرگی را میبینیم که با وجود صندلی های عقب جمع شونده به فضایی کاملا باز تبدیل می شود.

هیوندا آی 20

امکانات رفاهی

با توجه به این که هیوندای i20 یک خودروی ارزان قیمت و اقتصادی است نباید انتظار آپشن های خیلی خاصی را از این خودرو داشت. اما با این حال این خودرو از آپشن های قابل قبولی بهره می برد که در ادامه به آنها اشاره می نماییم:

  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • نمایشگر ۷ اینچی لمسی
  • محفظه خنک نگهدارنده
  • صندلی های عقب جمع شونده
  • سنسور و دوربین دنده عقب
  • ناوبری ماهواره‌ای
  • کامپیوتر سفری
  • تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر یونیزه
  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • پیشرانه و جعبه دنده

از لحاظ مشخصات فنی هیوندای i20 با خودروی توانمندی روبرو نیستیم و هیوندای i20 از رقبایی مانند گلف جی تی بسیار ضعیف تر عمل می کند. اما با این وجود با توجه به جسه کوچک و وزن کم خودرو همین پیشرانه ی کوچک چهار سیلندر ۱.۴ لیتری با ۱۰۰ اسب بخار قدرت میتواند پاسخگوی نیازها باشد.

در این خودرو نیروی پیشرانه به کمک یک جعبه دنده ی اتوماتیک چهار دنده، به چرخ های جلو منتقل می شود که البته نمونه های غیر اتوماتیک i20 هم موجود است که به بازار ایران راه پیدا نکرده اند.

منبع: اتو خسروانی

لينک کوتاه: https://company.tech-news.ir/?p=399

ديدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.