هر آنچه باید در مورد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM بدانید!

هر آنچه باید در مورد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM بدانید!

CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را می توان به عنوان فرایندها و فن آوری مورد استفاده شرکت ها برای جذب، نگهداری و به دست آوردن مشتریان با هدف افزایش سودآوری کسب و کار تعریف کرد.

به گزارش کمپانیوز به نقل از شرکت کهن، یک سیستم CRM به کسب و کارها کمک می کند تا کسب و کارهای مشتری را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند تا از درک هر مشتری برند و مشتری برای بهبود درک خود از مشتریان خود و ارائه پیام های بازاریابی مرتبط تر باشند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری همچنین کسب و کارشما را قادر می سازد تا روند فروش و بازاریابی خود را برای سرعت بخشیدن به زمان پاسخگویی به نام تجاری و بهبود تجربه مشتری به طور خودکار انجام یابد.

بخش های اصلی نرم افزار  CRM

در زیر لیستی از زمینه های کاربردی اصلی سیستم که راه حل های CRM آنها را پوشش می دهد مشاهده میکنید :

  • اتوماسیون نیروی فروش
  • اتوماسیون بازاریابی
  • خدمات مشتری و پشتیبانی
  • تجزیه و تحلیل و گزارش
  • سیستم گسترش یافته
  • تکنولوژی محصول

با این حال، این بخش ها می توانند بین سیستم ها متفاوت باشند. برخی از CRM ها برای صنایع خاص (مانند بازارهای مالی و بیمه ای) یا فرآیندهای کسب و کار (مانند مراقبت از مشتری و صدور صورت حساب (CC & B)) را هدف قرار می دهند جزو افزودنیهای CRM  هستند که می توانند در دیگر فناوری سازمانی مانند سیستم های ERP نیز وجود داشته باشند.

ویژگی های این بخش ها همچنین می توانند متفاوت باشند و اغلب می توانند به نیازهای تجاری متصل شوند.

هر آنچه باید در مورد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM بدانید!

مزایای CRM برای شرکت شما

مسلما، مزیت اصلی نرم افزار CRM این است که بتوانیم ارتباطات مشتریان خود را شخصی سازی کنیم. نرم افزار CRM همچنین میتواند به شما در جذب مشتریان جدید کمک کند.

همچنین می تواند فرآیندهای فروش و بازاریابی را افزایش دهد. اتوماسیون فروش باعث می شود کار فروشنده آسان تر شود و به آنها اجازه می دهد تا بر روی وظایف با ارزش تمرکز کنند. تقسیم بندی مخاطبان نه تنها به بازاریابان اجازه می دهد که مخاطبانشان را به طور موثرتری به اشتراک بگذارند بلکه از بازاریابی به خریداران اخیر نیز اجتناب کنند. مشتریان دوست ندارند به طور مداوم ناراحت یا اسپم شوند. به سادگی با استفاده از بازاریابی هوشمند و پیام رسانی هدفمند، کسب و کار می تواند پیام های بازاریابی مزاحم را در گفت و گو مشتریان به پیام های قدردانی و حتی متن هایی که مشتریان منتظر آن هستند تبدیل کند.

 

با ایجاد مشخصات هر کاربر و تاریخچه حساب کاربری در دسترس هر کسی که با مشتری صحبت می کند، ابزار CRM مناسب نیز می تواند به مرکز تماس یا تیم های خدمات مشتری کمک کند که بسیار کارآمد و پاسخگو باشند. هیچ مشتری دوست ندارد هر بار که با یک کسب و کار تماس میگیرد، سوالات و مسائل را تکرار کند. سیستم های CRM می توانند از این مساله جلوگیری کنند. یک سیستم CRM همچنین می تواند به کسب و کارها کمک کند با افزایش پیش فروش و فروش متقابل، فروش خود را افزایش دهد.

چگونه بهترین نرم افزار CRM را انتخاب کنیم؟

شما هنگام انتخاب یک ابزار CRM باید قاطع باشید. تعداد زیادی از فروشندگان در بازار نرم افزار CRM رقابت می کنند و تکنولوژی جدید فقط افزایش دامنه انتخاب را افزایش می دهد. اکثر راه حل های CRM در حال حاضر در ابر ارائه می شود و می تواند با هر ترکیبی از برنامه ها برای ارائه قابلیت های متنوع ادغام شود. همه اینها می تواند یک نرم افزار CRM را برای انتخاب یکی دیگر قریب به اتفاق و چالش برانگیز کند.

اما داشتن انتخاب زیاد شیوه خریداران با تجربه است زیرا هرچه گزینه های متنوع تری را انتخاب کنید، احتمال بیشتری دارد که برای کسب و کار شما مناسب تر باشد.

در فرآیند انتخاب نرم افزار و همچنین اولین گام در انتخاب یک سیستم CRM این است که خود ارزیابی را انجام دهید. این برای تشخیص دقیقا همان چیزی است که از نرم افزار جدید خود برای آن نیاز دارید تا به اهداف خود برسید. تنها پس از آن می توانید سیستم های CRM را مقایسه کنید تا ببینید که کدامیک از موارد مورد نیاز شما را بیشتر پوشش میدهد.

هر آنچه باید در مورد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM بدانید!

همانطور که با هر نرم افزار سازمانی، نرم افزار CRM نیز باید به مشتری متوسل شود و نه از راه های دیگر. مزیت قابل توجهی از سیستم های مبتنی بر ابر مبتنی بر CRM این است که می توان آنها را برای رفع طیف وسیعی از نیازها پیکربندی کرد. با این حال، مهم است که با نزدیکترین امکان ممکن برای نیازهای خود شروع کنید.

با وجود مشاوره فوق، این فرایند هنوز هم شاید پیچیده به نظر بیاید اما جای هیچ نگرانی نیست ،خوشبختانه مشاورین ما برای پاسخگویی به مشکلات و نیازهای سیستم شما دسترس هستند. شرکت فرآیند گستر کهن به عنوان یک شرکت فعال در زمینه مدیریت منابع سازمانی ، دارای بیش از یک دهه تجربه برای کمک به کسب و کارهای مختلف بهترین شرایط را برآورده می کند.

 

لينک کوتاه: http://company.tech-news.ir/?p=260

مطالب مرتبط

ديدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.